Sense la independència, no hi ha possibilitats de crear a Catalunya una política justa, honesta i regenerada. ANTONI GAUDÍ

diumenge, d’abril 15, 2007

Som els independentistes els votants més exigents ?

Jo estic convençut que si i a més de llarg.

Quan el PSC governa els seus votants no els i reclamen dia si dia també que converteixin Espanya en un País federal o quan governa CIU tampoc els seus votants els i exigeixen que apliquin el seu programa nacional màxim (jo el desconec però els seus votants suposo que no).

En canvi, els independentistes si que pressionem dia si dia també a ERC (coma únic partit independentista parlamentari) perquè aconsegueixi si no la independència si que deixar-nos-hi molt a prop tot i que és evident que a dia d’avui no és pas una força política majoritària.

Una cosa similar passa amb l´independentista extraparlamentari que acostuma a ser molt i molt exigent amb ell mateix i això històricament ha suposat una quasi infinita situació de ruptures, escissions, lluites fratricides...

En honor a la veritat però cal dir que en els últims anys, les CUP sembla que han aconseguit una certa estabilitat i això és digne de remarcar.

Pensem- hi tots plegats, cal que tinguem l’objectiu final molt i molt clar, que mai el perdem de vista i que exigim als “líders polítics” que el defensin.

Ara, mentre no arribi el gran dia, ser extraordinàriament exigents amb nosaltres mateixos i no saber calibrar les nostres forces d’una manera real, només ens pot portar a la frustració i a perdre de vista que l´independentisme català està se’ns dubte en el seu millor moment de la història.

3 Comments:

Blogger Lo Marc said...

Doncs tens tota la rao Pol, pero potser els altres partits no tenen una finalitat tan clara i precisa com la ERC, que es la independència, els alters van partits només volen governar i anar fent, no crec que tinguin un rumb exacte.
Au salut company

dimecres, 18 d’abril, 2007

 
Anonymous Anònim said...

ERC en el fons també és un partit que vol governar.Tots els partits polítics volen governar.Perquè? primer perquè així tenen més diners.Segon perquè se'ls veu més i això és propaganda (no dic si sempre bona o sempre dolenta) gratuïta.Per tant jo crec que ERC és un partit que vol governar doncs al mateix nivell que qualsevol partit polític.
Ara bé ERC té clara la seva finalitat política? jo no ho sé si la tenen tan clara.La tenen més o menys definida però el problema és que hi ha algunes persones del partit que creuen que és "politicament incorrecte" parlar d'independència actualment.I això és perquè ERC està al govern, un govern tripartit que no és el mateix amb Maragall o amb Montilla.ERC ha de callar si vol seguir al govern , i per mostra el tema del possible pacte amb CiU que va plantejar el Vendrell fou acallat rapidament pel Carod.
Jo soc independentista i Catalunya és la meva nació.Evidentment ERC és el partit que més s¡acosta a la meva ideologia.
Peròjo el meu ideari d'una Catalunya independent passa per la lluita del dia a dia.Fer promeses abans d'unes eleccions no té massa mèrit.Proposar coses que prou sabem que ara son irreals és il.logic.
No es pot començar la casa per la teulada.Si es vol parlar d'independencia parlem-ne, però primer hem d'acostumar a la gent a fer-ho.A que no tinguin por.
Jo crec Pol que el votant independentista és molt exigent, perquè anhelem un final pel nostre pais que ens fa ser així.Els atacs per part de Madrid, Espanya i l'opinió pública en general, no tan sols en fan ser exigents sinó selectius tot i que el radicalisme no rau en l'independentisme sinó en l'espanyolisme ranci i retrograd que hi ha actualment, o que potser hi ha hagut sempre.
Nosaltres només reclamem un qüestió d'identitat, cultura. llengua, nacionalitat.Jo el que se sent espanyol doncs millor o pitjor per ell m'es ben bé igual.Peròque em deixin a mi el dret a decidir.

dijous, 19 d’abril, 2007

 
Anonymous Anònim said...

Jo personalment no crec que els votants d'ERC siguin els més exigents. Potser ho són si només parlem d'independència, però no ho son quan parlem del benestar dels catalans. ERC no proposa millores coherents en quant a sanitat, educació o habitatge. I un país no es fa només amb la intenció. La gent que vota a altres partits, els hi exigeix una bona gestió econòmica, una educació eficaç, un sistema de salut eficient... i això es molt difícil d'aconseguir. És un examen difícil de passar, per això amb freqüència el poble els hi passa factura quan tornen les eleccions i veuen que moltes coses que s'havien proposat no s'han pogut fer. Els votants d'ERC només exigeixen al seu partit que sigui independentista. I això es molt més fàcil. És tan fàcil que és gratuït. Jo dic que sóc independentista, faig un espectacle al parlament i al congrés de tant en tant i amb això tinc garantits els vots de milers de ciutadans catalans. ¿De què em serveix tenir un Estat independent si no em puc pagar un pis en aquest Estat, si haig d'esperar un any per operar-me un tumor, o si estic perdent continuament poder adquisitiu?
No, definitivament no crec que els votants d'ERC siguin més exigents que la resta. Més bé al contrari, només exigeixen una cosa: que siguin independentistes.

Salut!
Judit

diumenge, 22 d’abril, 2007

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home