Sense la independència, no hi ha possibilitats de crear a Catalunya una política justa, honesta i regenerada. ANTONI GAUDÍ

dilluns, de novembre 20, 2006

El PNB en contra l´entesa, EA i Batasuna a favor.

Fa un parell de dies, el polític del PNB Iñaki Anasagasti va escriure al seu bloc (que per cert, només està escrit en Espanyol) va fer tot un escrit on es carregava i deixava per terra la decisió d´ERC de fer president de Catalunya al Montilla i on deia literalment : “ERC està venent Catalunya”.

Es una opinió tan vàlida com qualsevol altre però té gràcia que sigui dita per una persona que mentre era ha estat dirigent del PNB, el seu partit té l´honor d´haver fet entre d´altres accions patriòtiques :

- Fer a l´Aznar President d´Espanya.

- Votar que SI l´estatut vergonyant de la Moncloa al Parlament Espanyol.

- Votar que si a una constitució Europea que obria les portes a la pena de mort i que no reconeixia ni al català ni a l´euskera.

- Governar Euskadi amb consellers del PSE, la qual cosa és exactament la que ara critica d´ERC.
Per contra, avui al PUNT es podia llegir :

Begoña Lasagabaster, diputada d'
Eusko Alkartasuna:«Crec que el govern d'entesa té la legitimitat que li ofereix una àmplia majoria d'escons i per tant, de suports dels ciutadans de Catalunya, més enllà de qualsevol altra consideració. Respectem aquesta fórmula, que, a mitjà termini, busca la cohesió de la societat catalana».

Fernando Barrena, membre de la mesa nacional i portaveu de
Batasuna:«Amb totes les contradiccions que implica aquesta fórmula, el govern d'entesa és la més interessant per a Catalunya i per a l'avenç de les posicions catalanistes i d'esquerres. No és la fórmula ideal, però és la millor donades les circumstàncies».

O sigui que queda clar qui està a cada lloc, els regionalistes amb els regionalistes i l´independentisme amb l´independentisme.

Jo personalment coincideixo plenament amb les paraules del Sr Barrena ja que refecteixen totalment el meu pensament en aquests moments.

10 Comments:

Anonymous Anònim said...

El PNB ha fet moltes cagades però ja firmaria jo que la dreta catalana tingués la meitat de collons que la dreta Basca.

Amb la defensa del pla Ibarretxe i la exigència que estan posant sobre la taula del dret a decidir, estan passant la ma per la cara a CIU.

dimarts, 21 de novembre, 2006

 
Blogger Pol G.G said...

No se que dir-te... em sembla a mi que el PNB va tirar endavant el pla Ibarretxe convençuts que no sortiria ni d´Euskadi (Batasuna li va regalar 3 vots en que no confiaven) i amb el tema de l´autodeterminació ja veurem que aconseguixen.

Però em temo que faran com CIU, molta exigència a Euskadi i quan arribin a Madrid genoflexiò al canto i més tenint amb compte que l´Imaz és del sector més regionalista del PNB. Si manés l´Igibar encara podrien fer alguna cosa bona...

dimarts, 21 de novembre, 2006

 
Anonymous Anònim said...

Molt bo, això que el blog de l'Anasagasti estigui escrit només en castellà... Tan nacionalista que diu que és!

I molt interessants les posicions de la gent d'EA i Batasuna pel que fa a l'Entesa. A veure si els nenets d'e-notíces ho diuen, això, en lloc de carregar cada dia contra el nou govern per terra, mar i aire.

(Per cert, patètic Felip Puig ahir a l'Àgora, atacant constantment al pobre Ridao, crispat, amb cara de nen contrariat, amb modals xulescos... Fatal).

dimarts, 21 de novembre, 2006

 
Blogger Pol G.G said...

Jo ho vaig estar mirant molta estona i no vaig veure per enlloc la traducció a l´Euskera... no ho acabo d´entendre la veritat...

Jo ja no entenc l´e noticies, em sembla que l´únic objectiu que tenen és fer de premsa groga i que ataquen a tothom per igual (a ERC més que la mitja) només per aconseguir lectors i fer merder.

Ara miraré l´Agora d´ahir via TV3 a la carta a veure aquest rabiós del Puig que tal va...

dimecres, 22 de novembre, 2006

 
Blogger Pol G.G said...

El que queda molt clar amb el debat de l`agora és que CIU està totalment aillada fent una oposició i una política que jo penso que els portarà al desastre.

En aquests moments, CIU només pot pactar amb el PP a Espanya i a Catalunya... aquesta és la realitat que els pot portar a la ruina total.

dimecres, 22 de novembre, 2006

 
Blogger a said...

El senyor Anasagasti...curiós element de la política basca, a mi sincerament no m'extranya gens que el seu bloc només estigui en la llengua del imperi. I com tu marc, comparteixo les paraules de Barrena, és el millor govern possible per avançar socialment i nacionalment.

Salut! i una abraçada marc!

dimecres, 22 de novembre, 2006

 
Anonymous Anònim said...

Els esquerranosos esteu orgullosos de que Batsuna dongui suport a l´entesa?

A mi em faria vergonya, així va el País.

dimecres, 22 de novembre, 2006

 
Blogger Pol G.G said...

Quin problema hi ha enq ue Batasuna doni suport a l´Entesa?

Jo sóc dels que creu que la ilegalització de Batasuna va ser una de les vergonyes més grans del la seva democracia Espanyola.

Si hi ha criminals a Batasuna i es demostra que els tanquin al talego, ara, deixar quasi un 15% de la població d´Euskadi sense referent polític, tancar diaris... es patètic i propi d´una dictadura.

dijous, 23 de novembre, 2006

 
Anonymous Anònim said...

Jo, a l´igual que el comentarista anterior, també penso que la ilegalització de Batasuna va ser antidemocràtic i una vergonya.
I també estic d´acord amb que l´Anasagasti molts cops no compleix amb el que predica.
Tot i això el que us volia comentar és una cosa que m´està preocupant molt en els darrers dies.
Es tracta del següent: soc tant sols jo o em fa la impressió que ara per fer-te d´un partit la condició inexcusable és abandonar la pròpia capacitat de raonar?
Ho dic perque últimament estic llegint per aquí gent que s´identifica cegament amb les posicions dels seus partits sense el mínim anàlisi crític, i es tendeix a despreciar els que discrepen de "puristes" desconectats de la realitat.
La cosa ve perque he llegit més amunt "els regionalistes amb els regionalistes i els independentistes amb els independentistes". Ho escolto molt per tot arreu últimament. Es la consigna de moda.
La meva pregunta és: I si els "independentistes" acaben fent el mateix que feien els "regionalistes", qué dimoni és política independentista?
Perque si la resposta s´assembla mínimament a: independentista és la política que fan els partits "independentistes" aleshores més val que pleguem.

dijous, 23 de novembre, 2006

 
Blogger Pol G.G said...

Res més lluny de la realitat que pensar que tot el que fa el "teu" partit és perfecte, jo per lo menys en més d´una i de dues ocasions he criticat postures d´ERC que em semblaven equivocades (la indecisió amb el vot a l´estatut, no trencar el tripartit a Barcelona després de l´adeu del Clos, no fotre més canya a Madrid...).

De fet, quan trobi un moment faré un post que es digui Pros i contres de l´estatut on evidenment i haurà aspectes negatius d´aquest nou govern.

Ara, tb estic convençut que els partits, organitzacions, plataformes... son vitals per aconseguir la independéncia ja tot i que es puguin tenir opinions divergents, cal saber trobar punts de cohesió o sinó acabariem amb 7 milions de partits a Catalunya.

I sincerament no se pas com es fa política independentista i menys quan l´independentisme segons les lleis Espanyoles és il.legal i si algun dia s´aconsegueix ens podran envair i tindran tota la raò jurídica del món.

divendres, 24 de novembre, 2006

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home